Prosjekt snøfjerning

Jeg har vel nevnt minst en gang hvor deilig det var å komme vekk fra all snøen på Østlandet i påskeferien. Nå som vi er hjemme blir jeg nesten deprimert av å titte ut vinduet, selv når sola skinner. For selv om snøen begynner å smelte, går det aldeles ikke fort nok. Jeg vil ha snøfrie terrasser – NÅ!

Dette er bare ikke hyggelig. Kan fortsatt ikke se sandkassa til minstemann der uti snøhavet.

Det er ikke noe gøy å gå ut når man må forsere dette for å komme til den heldigvis snøfrie veien.

Dette kommer til å ligge til langt uti mai.

Jeg misunner naboene som flittig har måket plattingene sine for snø gjennom vinteren. Ikke et snøfnugg å se der, mens vi har et tykt lag med snø og is. Skjerpings neste vinter altså!

Akkurat nå føles det som om all denne snøen aldri vil forsvinne. Men ved middagsbordet i går fikk jeg en lys ide og utlyste premie til den eller dem som i alle fall fikset fritt leide ut til veien. Mulig det er alt for kompakt, men jeg øynet håp. Jeg forventet selvfølgelig at mannen, som er den sterkeste i familien og dermed har mest potensiale til å få fjernet mest mulig av dette hvite og glatte helvetet, skulle sprette opp og gyve løs med hakke og spade i håp om å få hele denne søte herligheten i premie.

Hvem ville ikke ønsket seg dette liksom?

Men nei, dette var åpenbart ikke bra nok. Så lite interessant var denne premien at han sukket og gaflet i seg litt ekstra mat isteden. Knekk i selvtilliten til kjerringa der.

Eldstemann derimot spratt opp i håp om gull og grønne skoger. For her var det håp om litt ekstra lommepenger, en spennende gave eller i alle fall litt godteri. Og heltestatus hos mamma. Det tok ikke lang tid før det lød vill hakking utenfor. I morges så jeg resultatet.

Fint med en liten fallgrop utenfor døra.

Altså, han skal ha for innsatsen. Men her gjenstår det visst en del jobbing før en eventuell premie kan innkasseres. Litt praktisk er det da, dette hullet. For skulle det komme ubudne gjester i nattens mulm og mørke tryner de sannsynligvis i denne gropen før de kommer til døra..

#vinter #snø #is #snørydding #lei

4 kommentarer
    1. Føler`n!!! Her fikk minsten en 50 lapp for å måke fri verandaen etter skolen i dag! Verdt det!!! Tror aldri jeg har vært mer klar for våren 🙂

    2. Når bikkja blei sjuk i januar kokte jeg noen liter vann for å finne igjen stolen ute her. Det funka det, kanskje noe å starte med på formiddagen i morgen – altså få hull på det mener jeg, så det går fortere =) Jeg har holdt terrassen fri i hele vinter – nettop for å kunne nyte nå. Men jeg er veldig aleine om det oppi her altså, få som holdt ut med den jobben så mye snø som kom i vinter 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg