Roadtrip soundtrack

Noe av det beste jeg vet er å dure rundt på den amerikanske landeveien om sommeren. Ikke i en cabriolet, men i en minivan full av pikkpakk og unger. Og mannen ved min side selvfølgelig. Og enda mer selvfølgelig, deilig countrymusikk på radioen. Det er toppen av lykke! Jeg har etterhvert lagret meg opp en hel haug med sanger som vekker enormt gode minner. Jeg hadde tenkt å dele 5 av dem med dere, men det ble rett og slett umulig å velge fra den lange listen min. Så skulle det være 10, men etter en lang, intern diskusjon med meg selv ble det visst 11. Det kunne vært hundre, for å si det sånn. Her er altså en liste over mine roadtrip-favoritter. Ikke nummerert, nok en umulig jobb. Men mine absolutte favoritter kommer mot slutten, for man sparer jo ofte det beste til sist. Dem følger det også litt historie med. Først fem med hederlig omtale.

Dirt On My Boots – Jon Pardi

 

Flatliner – Cole Swindell ft. Dierks Bentley

zPYitm8kIcg

 

Dirty Laundry – Carrie Underwood

lNzHARgbCG8

 

Body Like A Back Road – Sam Hunt

Fx-EfjsRcBk

It Ain’t My Fault – Brothers Osborne

E5RDEXpc8OY

 

Texas – George Strait

Denne traff meg rett i hjertet første gang jeg hørte den. Jeg elsker jo mitt Texas, og teksten sier det meste. Og George Strait er Texas. Og hvilken sang kan passe bedre å høre på i dag som det faktisk er Texas Independence Day.

DLYhLHkKa9M

Don’t Mess With Texas – Bradley Banning

Nok en selvforklarende sang. Denne hørte jeg for første gang en av de siste dagene vi var i Texas i fjor sommer. Og den traff et hjerte som grudde seg til å ta farvel. Får faktisk fortsatt litt lyst til å grine hver gang jeg hører den.

m_8cVOmwuKo

You Look Good – Lady Antebellum

Dette var en av favorittene til hele familien mens vi var på veien i fjor sommer. Stor allsang-faktor her.

fWsAUqdtwjM

The Fighter – Keith Urban ft. Carrie Underwood

Kanskje fjorårets aller største favoritt. Om det var høy allsang-faktor på forrige sang, så var det ikke noe mindre på denne. Må smile litt for meg selv hver gang jeg hører den. Gode minner!

GzT4p-OaJ5c
 
 
Every Time I Hear That Song – Blake Shelton
 
Dette var sommerens sang for meg i fjor. Jeg hørte den første gang omtrent da vi ankom South Carolina, en plass med mye historie for meg. Her snakker vi perfect timing, som tatt ut av en film. Videre forklaring er ikke nødvendig for den som hører på sangen og får med seg teksten. For meg har den fått en helt spesiell betydning.
 
EfZfURgx9b0

All My Ex’s Live In Texas – George Strait

Drumroll please! Her har vi vår families desiderte roadtrip-favoritt. Eller bare favoritt. Når jentungen på 10 sitter på en bar (før mammapolitiet tar meg – det var lunsj altså) i Nashville og spør bandet som spiller der om de kan spille denne sangen eller når mann og barn, inkludert minstemann, umiddelbart stemmer i med en gang refrenget kjører i gang på radioen, uansett hva som foregår, da vet jeg at også de etterhvert har fått litt Texas i blodet sitt. De har rett og slett blitt litt Texwegians de også. Og det er så innmari kult!

Jk7uXaNuWNE
 
#roadtrip #musikk #country #topp11 #littredneck #godfølelse #godfredag
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg