Verdens svarteste samvittighet

Noen morgener byr på store kontraster. I dag var det i aller høyeste grad en sånn morgen. For mens naturen bød på dette..

..var det langt fra like rosenrødt innendørs.

I dag var en sånn morgen da jeg våknet trøtt som en strømpe, usikker på hvordan jeg skulle komme meg ut av senga. Det blir gjerne sånn når mannen jobber nattevakt. Da sover jeg automatisk dårligere, for med en gang han er borte lurer både innbruddstyver, kidnappere, drapsmenn og monstre i krokene. Brått er det mange lyder i huset om natta. Og da sover mor ekstra lett.

Når man i tillegg har en liten gutt som sovnet ekstra sent, som så skal vekkes for å gå i barnehagen etter å kun ha vært der en dag de siste to og en halv ukene, da har du oppskriften på en morgen som går helt skeis. Guttungen er selvfølgelig familiens aller største B-menneske, så å vekkes klokken 8 er langt fra populært. Nå skal det sies at han vanligvis er i godt humør bare han får våknet litt. Og han er stort sett alltid klar for barnehagen. Men ikke på denne ellers så vakre morgenen altså. I dag var det tungt å våkne, og enda tyngre å kle på seg. Tannpuss var fullstendig krise. Og det hele endte i hikstende gråt. Hos minsten altså. Mor hadde litt lyst til å gjøre det samme..

Det skjærer i hjertet når du sender avgårde en gutt som gråtende sier at han ikke vil i barnehagen. Og enda mer når han innser at her er det ikke noen bønn, og isteden klynker «jeg vil ikke være så lenge i barnehagen..». Hjertet brister og verdens svarteste samvittighet dukker opp. Jeg får mest lyst til å holde ham hjemme enda en dag. Hvordan kan jeg være så slem at jeg sender avgårde gutten som hver eneste hjemmedag har bedt om å få gå i barnehagen? Tenk å være så slem som pappaen hans og jeg er i dag. Jeg har mest lyst til å gråte etter at den lille kroppen motvillig er sendt ut døra. Jeg vet at resten av dagen vil preges av dårlig samvittighet, selv om pappaen kom hjem og rapporterte om knirkefri levering. Helt til gutten blir hentet litt tidligere enn normalt og ikke vil hjem..

Trøtt med dårlig mammasamvittighet – en kanonkombinasjon.

#mammalivet #mammahjertet #mammasamvittighet #hverdagsliv #mamma #barn #trøtt #barnehage #morgen #morgenstund #dårligstart #snarthelg

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg