Hvordan tolker man dette?

Før i tiden kom mannen titt og ofte hjem med en kvast blomster til meg. Gjerne roser. Ofte røde. Den ultimate blomster-kjærlighetserklæringen. Med årene har det blitt mindre og mindre sånt, og nå kommer han stort sett bare hjem med blomster når jeg ber ham om det. Som i går da jeg ba ham kjøpe med seg noen tulipaner. Tulipaner ble det, men i samme slengen dro han med seg denne.

Og det er der jeg begynner å lure. Roser er jo som nevnt en slags kjærlighetserklæring. Tulipaner, tja, det er i alle fall blomster jeg er veldig glad i. Men en kaktus. Hva i alle dager betyr det? Var det en baktanke her mon tro?

Jeg har kommet frem til noen mulige forklaringer til at han tok med seg akkurat denne hjem.

– Den krever lite vann og lite omsorg. Jeg er ikke kjent for å huske og vanne planter. Da er dette et ganske opplagt valg om man ønsker at noe skal leve en stund. Men gjenspeiler dette også forholdet vårt kanskje? Prøver han kanskje å si at det er for lite vanning og omsorg også der

– Vi er som kjent glade i Texas. Og kaktus er jo på en måte en Texas-plante. Kan det være så enkelt?

– Er det en metafor? Kaktuser har nåler. De stikker. Er dette hans måte å be om skilsmisse på? «Stikk!»

– Eller prøver han rett og slett å si at det er alt for lenge siden jeg har barbert leggene?

En ting er i alle fall sikkert, romantikken er litt død når mannen kommer hjem med en diger kaktus. Men det var litt morsomt og originalt også da.

#blomster #planter #sidetmedblomster #kaktus #sidetmedkaktus

4 kommentarer
    1. Et ukeblad eller var det avis, hadde ei fast spalte hvor de delte ut ukas rose og ukas kaktus. Det siste var ikke en æresbevisning.
      Men i herværende tilfelle var det sikkert godt ment.

    2. Tror det ikke er noe spews tolkning XD kan hente han var i blomsterbutikkken å da I samme slengen fikk øye på kaktusene og da fikk lyst å kjøpe det. Kaktus er da en spennende plante det å 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg