Brakkefeber

Dag tre på sofaen er herved et faktum, og brakkefeberen melder seg for fullt. Det blir ekstra ille når det ikke er pga. meg selv tiden tilbringes krøllet sammen i sofahjørnet. For jeg er frisk og rask og kunne godt tenke meg å gjøre alt annet enn å sitte her. Jeg vil ut! Jeg vil bevege meg! Jeg vil kjenne den grå, regnfulle luften utenfor og kanskje skli på isen og brekke lårhalsen. Akkurat nå virker det faktisk mer forlokkende enn å sitte her. Sånn blir det når man takket være kakebaking, bursdagsfeiring og så sykdom er innendørs på femte dagen. Jeg blir sprø!

Det hadde vært lettere om det var jeg selv som var redusert. Men nå er det altså minstemann som sliter med hoste, snørr og feber. Og på dag tre tærer det altså på omsorgslysten hos mamma. Jeg trenger å gjøre mine egne ting! Jeg trenger å jobbe uten å bli mast på! Jeg trenger fred! Jeg er så lei av Disney at øyne og ører blør. Jeg er lei av å være tjener og kosekrok. Jeg er lei av å lese barnebøker. Jeg er lei av å høre hvor mye den syke kjeder seg. For han vil helst i barnehagen.

Jeg begynner å føle meg som Jack i Ondskapens hotell! Jeg skjønner ham! Å sitte her begynner å tære på humøret. Jeg kan kjenne hjernen tikke som en bombe. Det må være sånn han hadde det. Tålmodigheten er heller ikke til å skryte av. Jeg snerrer til den stakkars mannen som kan stikke avgårde til jobb. Livet er urettferdig gitt!

Denne ukens høydepunkt så langt må ha vært da jentungen hadde med seg en venninne hjem fra skolen på mandag. Hurra, nye impulser! Et ansikt jeg ikke ser hver dag! Eller kanskje var det absolutte høydepunktet dusjen jeg omsider fikk tatt i dag. Et høydepunkt for hele familien vil jeg tro..

«Sofakos» med minstemann under armen.. Uken ganske greit oppsummert i et bilde der.

Jammen er det flaks at mannen har arbeidshelg kommende helg også, sånn at utfoldelsesmulighetene til mor blir enda mer begrensede. Og det er vel gjerne da resten av familien blir syke også..

#hverdag #mammalivet #sykdom #sykebarn #brakkefeber #gimegstyrke #fml

2 kommentarer
    1. Janne: Tusen takk! Dag fire, og jeg har lagt i senga med minsten på arma helt til nå. Langt ut på dagen altså. Gleder meg til å fortsette dagen med sofakos og husvask.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg