Luke 17 – i dag er jeg takknemlig for..

Tenk at det allerede er 3. søndag i advent og bare en uke til jul! Disse desemberdagene går så alt for fort.

I dag har jeg lyst å skrive litt om hva jeg er takknemlig for. Det er mye. Og etter å ha sett litt på juleaksjonen til Røde Kors i går så er det enda mer. Herre min hatt så heldige vi er her i Norge!

Jeg er selvfølgelig først og fremst takknemlig for de store tingene:

❤Barna, mannen, foreldre, øvrig familie (ingen nevnt – ingen glemt) og svigerfamilie.

❤Venner, ikke minst trofaste barndomsvenner.

❤De som har vært i livet mitt men blitt borte, fremfor alt to sett fantastiske besteforeldre.

❤Barna vi har mistet, som til tross for at de aldri fikk komme til oss har gjort livet rikere og oss sterkere.

❤Vårt eget tak over hodet og alle tilhørende nødvendigheter.

❤Mat på bordet.

❤Rent vann.

❤Fred og frihet.

❤ God helse. Det er mange som tilbringer julen på sykehus eller med alvorlig sykdom.

Det er også mange små ting å være takknemlig for:

❤Å kunne gjøre istand til jul, mange mennesker verden rundt har ikke denne muligheten av forskjellige grunner.

❤Julemusikk.

❤Julefilmer.

❤Gløgg.

❤Brente mandler.

❤Lukten av jul.

❤Dem som holder hjulene i gang mens vi andre feirer jul, leger, sykepleiere, politi, brannvesen etc. Egentlig en stor ting når jeg tenker meg om.

❤At vi kom til Sandvika før butikkene åpnet i dag og dermed fikk kjøpt de siste julegavene før kaoset satte igang.

❤At det akkurat nå er snø og minusgrader. Jeg håper fortsatt at det holder seg frem til jul.

❤Og ikke minst, sånn akkurat i dag, at man har muligheten til å bringe litt vestlands/sunnmørsjul til østlandet når julen feires her nede. I dag blir det pinnekjøtt (eller fåreribbe som jeg kaller det) og julebrus fra Sylte!

#advent #jul #julekalender #bloggkalender #takknemlighet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg