Luke 13 – Santa Luciaaaaa

Alle sammen syng med! Er det forresten bare jeg som har glemt den egentlige teksten og stadig vekk synger den litt mer alternative? Den med ting som skjer oppi lia. Jeg har måttet bite det i meg de siste dagene, tenk om poden hadde dratt den i Lucia-toget i morges..

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har hatt en koselig men kald morgen med Lucia-feiring i barnehagen. Å, som jeg elsker sånt! Små barn i hvitt, med lys og glitter som synger seg en runde rundt barnehagen på knirkesnø. Og så inn i varmen til saft, gløgg, lussekatter og pepperkaker. En liten kosestund i hverdagsmorgenen. Jeg blir så glad av sånt! Og det selv om det er tidlig.

Nå i desember får jeg nesten lyst å begynne i barnehagen selv igjen. I alle fall i "vår" barnehage. De gjør så mye koselig. Juleverksted, Lucia-feiring, julebord, nissefest, krybbevandring og teater. Begivenhetene står bare i kø! Ikke rart minsten ikke vil hjem derfra om dagen. Full forståelse for den, klart det er morsommere å være der med alle disse aktivitetene, mange små venner og snille og omsorgsfulle voksne. Da blir det ganske kjedelig her hjemme..

Men i dag skal vi i alle fall gjøre noe annerledes etter barnehagen, som en del av dagens kalendergave. De store barna gledet seg veldig over dette. Jeg er litt mer usikker på om minstemann vil synes det er så stas. Vi får se. Fortsettelse følger i neste luke.

Siden det er vanskelig å ikke få med bilde av andres barn under Lucia-feiring i barnehagen, lar jeg heller husets "tullenisse" illustrere hvilken dag det er i dag.

Nå skal Lucia-lyset pakkes bort for i år og sannsynligvis legges på et like lurt sted som dem jeg kjøpte i fjor. Finner dem sikkert om en ti års tid..

#advent #jul #julekalender #bloggkalender #lucia

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg