Luke 6 – julenissene kommer!

Så lenge klarte jeg altså å holde meg. Under letingen etter julekula (som forøvrig fortsatt er borte), kom posene med nisser ned fra loftet. Og da varte det ikke lenge før en av dem løsrev seg og stilte seg opp i trappa. Til minstemanns store glede. Tenk å bli så hoppende glad som han ble over en liten nisse som overraskende dukket opp. Ser dere nøye etter så ser dere kanskje at gutta i huset har levert ønskeliste til denne første, ivrige nissen også.

Og da denne først fant veien ut i friheten, så fulgte enda en tett etter. Det var jo så gøy å se gleden til lillemann. Så i går sto det jammen en grånisse (eller Gubben Grå som minsten kaller ham) og ventet i gangen da han kom hjem fra barnehagen.

Stas altså!

I tillegg har det dukket opp en rar, liten fyr i stua. Han flytter seg gjerne litt rundt omkring, og det er alltid spennende å se hvor han er om morgenen og på ettermiddagen. Da vi kom hjem i går klamret han seg fast til disse stjernene mens han prøvde og se på TV.

Og i morges sto han og luktet på sviblene mine. Skjønner ham godt, jeg elsker lukten selv!

Så enkelt kan man altså gjøre hverdagen til et barn litt morsommere! Og så lett er det altså å lure meg til og finne frem nissene litt før min opprinnelige plan. Litt glede og mor smelter.

Med dette tempoet er det nok ikke lenge før juletreet står ferdig pynta i stua..

Og forresten, før jeg avslutter; noen som fikk med seg bønnen min til værgudene i går? Det gjorde i alle fall værgudene! Bare så synd det er 18 dager for tidlig og at det meldes regn og flere plussgrader i morgen. Men her er det da masse håp om hvit jul likevel!

#advent #julekalender #bloggkalender #julepynt #nisser #fotokjerringbryteregneregler #vinter #snø

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg