Luke 4 – julekula som forsvant

Hurra, det er mandag! Ja, for jeg skal jo være positiv nå frem mot jul.. Så jeg burde kanskje ikke nevne vekkerklokka til mannen som ringte en time for tidlig (takk til mannen som tydeligvis ikke kan klokka lenger) og tok fra meg sårt tiltrengt søvn. Isteden bør jeg fokusere på den fine søndagen vi hadde, med julemarked og utrolig nok en kinodate. Sistnevnte hører virkelig til sjeldenhetene, det er vel over 2 år siden sist. Nå har vi hatt gavekort på kino og lovnad om barnevakt liggende siden forrige jul, og det var bare dager fra å gå ut på dato. Så da “hev vi oss rundt”. Forøvrig en veldig fin gave å gi til småbarnsforeldrene i ditt liv! I tillegg tok jeg mitt eget råd fra gårsdagens innlegg, og det gjorde faktisk dagen litt lysere. Dette må jeg fortsette med! Kanskje må jeg ta en oppsummering etter en stund for å se om det virkelig har gjort en forskjell.

Men i dag trenger jeg egentlig hjelp fra dere der ute. Fortrinnsvis de synske av dere. Det må da være noen av dem? For det har seg sånn at jeg de siste dagene har lett og lett etter lyskulen som pleier å henge i vinduet til minstemann. Tilbake til lys igjen der altså. Alt som lyser, skinner og glitrer vet dere..

Jeg pleier å være flink til og samle alt som har med jul å gjøre så det skal bli lett å finne igjen. Det har sin faste plass på loftet. Og alle lys, stjerner og staker pleier å ligge i samme pose. Men i år er altså ikke denne kulen der. Det er nesten som sokkepar i vaskemaskinen. Sporløst borte. Og jeg blir sprø! Jeg klarer ikke å legge fra meg tanken på denne kulen. Jeg har snart saumfart hele huset, både tenkelige og utenkelige plasser. I prosessen har jeg funnet mye jeg ikke visste vi hadde engang, men altså ikke denne lyskulen. Den som var så fin og ikke minst praktisk, med lysbryter så jeg slapp å fomle med stikkontakten hver dag. Som sagt før, latskapen lenge leve!

Jeg er lite lysten på å kjøpe noe nytt, gjerrig sparsom sunnmøring som jeg er. Og jeg vet jo at den er her en plass. Muligens ble den tatt ned etter resten av julelysene og kom aldri opp på loftet. Kanskje jeg rett og slett la den en lur plass sånn at det skulle bli lett å finne den til neste jul. Sånt skjer jo stadig vekk.

Dermed kjære, synske lesere, trenger jeg deres hjelp!

Er det noen av dere der ute som “ser” hvor denne kulen er? Og sånn i samme slengen, fordi jeg tror jeg kommer til å trenge det når juletreet skal pyntes, ser dere tilfeldig også på hvilke plasser rundt i huset jeg har lagt juletrepynten jeg kjøpte i sommer?

Ikke her, ikke der, helt borte vekk..

 

#advent #julekalender #bloggkalender #mysterie #julekule #fotokjerringblirsprø

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg