Luke 1 – endelig advent

Det er desember dere! Nå er det innenfor med julepynt også hos oss. Jeg hang opp alle stjerner og lys til vinduene i går, og da minsten kom hjem fra barnehagen fikk han æren av å slå dem på. Tenk at en så liten ting kan være så stor for et lite barn. Det var rett og slett rørende å se gleden hans over disse ekstra lysene rundt omkring. Ispedd litt undring og nysgjerrighet. Jeg snik-knipset bildet over da han satt og beundret adventsstaken i vinduskarmen på stua. Han kunne nesten ikke se seg mett på den, og satt der i en liten evighet.

Vi voksne kunne absolutt lært noe av denne barnlige gleden. OK, så hadde det sett rart ut om vi hadde satt oss ved vinduet og studert adventsstaken inngående. Men neste gang du er ute og går, enten i nabolaget eller i byens julepyntede handlegater, stopp opp og bare se. Kjenn på følelsen det gir. Det er så fint når det lyses opp både ute og inne. Det ligger en varme, glede og forventning i alle disse lysene. Jeg har ikke den samme julestemningen som jeg pleide å få, men jeg kjenner i alle fall litt av den velkjente, forventningsfulle kriblingen fra barndommen når jeg tar meg tid til å stoppe opp og bare nyte lysene litt.

#advent #julekalender #bloggkalender #julelys #forventning

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg