Det glamorøse livet

Sånn så jeg ut på torsdagskvelden, passe sliten og utladet. Det er ikke så himla mye glamour i å være på TV, i alle fall ikke mine 10 tilmålte minutter. Den eneste følelsen av glamour var vel stylingen i forkant. Men for all del, sånn i etterkant, en morsom opplevelse var det. Om noen av dere i TV2 leser dette så gjør jeg det gjerne igjen. Nå vet jeg jo at det ikke er så fryktelig skummelt.

I alle fall, etter at vi forlot studio på Aker Brygge var det ikke mye glamour å snakke om resten av dagen. Da dro vi nemlig hjem til denne:

Jeg vurderte en stund å ta en Monica fra Friends da kalkunen kom ut av kjøleskapet, men med TV-sminke og nystylet hår lot jeg det være. De neste timene sto jeg omtrent på hodet i kalkun, stuffing og tilbehør. For første gang i mitt liv. Jeg følte meg supervågal. Og ikke riktig klok. For dette kom jeg helt sikkert ikke til å klare. Vi måtte nok bestille pizza når middagsgjestene kom.

Mannen hadde fri og skulle hjelpe, men det ga jeg opp da jeg sendte ham ut fordi jeg trengte 10 kvaster persille. Han kom hjem med 10 bunter..

Noen som har et tips om hva jeg kan bruke dette til?

Så da tok jeg på meg alt ansvaret selv. Og utrolig nok, det ble både søtpotetstappe,

stuffing,

og frisk salat.

Kalkunen slet jeg mer med. Hvordan i alle dager skulle jeg få den akkurat passe? Både gjennomstekt og saftig. Og ja, jeg har googlet all verdens oppskrifter, men da den sto godt plassert i komfyren min var det ikke lett å vite når den var ferdig. Til slutt måtte jeg bare ta sjansen og ta den ut. Selvfølgelig akkurat da den sterke mannen min var på nok en tur til butikken, med det resultat at jeg måtte løfte 6 kg varm kalkun i en tung ildfast form full av væske ut av ovnen selv. Etterpå måtte jeg ligge på alle fire og skrubbe både gulv og ovn for kraft..

Men kalkunmiddag ble det!

Og ikke bare det, den smakte faktisk fortreffelig!

Så klarte jeg faktisk å gjøre to ting jeg ikke kan på én dag, bare for å finne ut at jeg faktisk kan. Det kan jeg ikke være annet enn fornøyd med!

Men nå, etter dag fire med kalkunrester til middag, tenker jeg at det blir en god stund til neste gang jeg prøver meg..

Så hinsides lei av kalkun, i morgen blir det noe helt annet!

Da kvelden kom og gjestene gikk var jeg altså helt tom. Store deler av helgen ble rett og slett brukt sånn:

Nå er jeg tildels oppladet igjen, og det trengs. Nye utfordringer har dukket opp og allerede i morgen trenger jeg all ekstra energi jeg måtte finne. Resten av uken skal brukes til jobbing og planlegging av nye prosjekter. Også er det visst 1. desember på fredag. Advent altså. Denne uken er det innenfor å få litt jul inn i stua, så loftet må saumfares og gardiner vaskes og strykes. Akkurat det jeg liker aller best.. Også har jeg visst 72 kalendergaver som ligger og roper på meg en plass..

Joda, dette blir en fin og avslappende uke..!

#hverdagsliv #matlaging #kalkun #advent #juleforberedelser #nyeutfordringer #småstresset #fotokjerringfortsetterågjøretinghunikkekan

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg