Introvert nervebunt på live TV – se hva som skjer!

Som nevnt tidligere så fikk jeg altså en forespørsel fra TV2 for en liten stund siden. Jeg er ikke den som stikker trynet mitt frem her og der, så dette var skumle saker. Men saken er så viktig og berører så mange at jeg bare måtte si ja. Å la en sånn mulighet gå fra seg hadde bare vært idioti. Og selv om det føles skremmende og nervepirrende nå i dagene før, så tror jeg at det vil føles bra etterpå. Jeg håper i alle fall det. Om ikke annet så for selvfølelsen og mestringsfølelsen. For en som ikke har verdens høyeste tanker om seg selv er det også ganske godt å bli lagt merke til. At de vil ha lille, ubetydelige meg på besøk i God morgen Norge er overveldende både på godt og vondt.

Jeg er heldigvis ikke den første uerfarne og ukomfortable som har vært på TV. Jeg har følt meg trygg i samtale med redaksjonen og jeg håper og tror at programlederne er erfarne og kanskje får meg til å slappe av litt. Dette kan de nok. Jeg selv prøver så godt jeg kan å puste med magen, selv om det neppe vil funke i minuttene før jeg sitter der. Nervene har allerede vært all over the place i over en uke. Noen ganger føler jeg at jeg har full kontroll – dette skal jeg klare! Andre ganger tenker jeg at det lureste er å legge seg rett ned i fosterstilling og bli der – lenge.

Og jeg har selvfølgelig gjort min del av research. Jeg liker å være forberedt i utrygge situasjoner. Jeg kan trygt si at jeg aldri har fulgt så godt med på God morgen Norge som jeg har gjort den siste uken. Vanligvis er det bakgrunnsstøy om morgenen, med mindre minstemann krever Disney Junior. Nå er det morgenkos fra Aker Brygge som dominerer i stua. Jeg misunner alle som klarer å sitte der og se helt naturlige ut. Hvordan er det mulig? Jeg har studert gjester og programledere. Antrekk og positurer. Til og med lengde på intervjuer. Jeg kan herved erklære meg som GMN-ekspert.

Og nå er det snart min tur, om noen timer er det jeg som sitter i sofaen eller ved bordet i God morgen Norge-studioet. Min tur til å snakke om mine erfaringer og min kampsak. Om jeg gruer meg? Ja! Men så er det bare snakk om noen minutter av livet mitt. Og jeg skal snakke om en sak jeg brenner for. Introvert eller ikke, de minuttene burde jeg klare å krype ut av skallet mitt. Med mindre jeg plutselig blir stum eller får et “legge-meg-i-fosterstilling-innfall” da. Men det kan kanskje bli meget underholdende TV ut av det også..

Sannsynligvis blir utfordringen større når jeg kommer hjem og skal lage min aller første Thanksgiving kalkunmiddag. Fra morgen-TV til organisering av middagsselskap, her snakker vi å ta seg vann over hodet. Men kanskje er jeg heldig og får med noen tips fra kjøkken-Wenche på kjøpet. Eller kanskje kan jeg rett og slett ta henne med hjem?

Det er altså i morgen alt skjer, den dagen Fotokjerringa skal gjøre alt hun ikke kan. Vil du se hvordan det går med en selverklært introvert (og i tillegg et livslangt B-menneske) på live frokost-TV?

Slå på TV2 og God morgen Norge i morgen tidlig kl. 8:10 og se hva som skjer..

#kampsak #svangerskap #ufrivilligabort #spontanabort #missedabortion #tv #tv2 #godmorgennorge #lillemeg #nevrotisk #introvert #utfordring #fotokjerringgjørtinghunikkekan #sehvasomskjer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg