Rolig bursdagshelg

Så var man et år eldre, og har så langt overlevd det..

Faktisk så har jeg ikke tenkt så mye over det engang, til tross for et lite anfall av bursdagsangst før helgen. Dagen ble isteden veldig fin, og fullstendig i en gammel kjerrings ånd.

Helgen startet med en rolig lørdag for mor mens far tok med seg barna ut på gavehandel. Noen kopper kaffe i total ensomhet er jo ikke å forakte. Og siden solen skinte kom de etterpå hjem og plukket opp meg og tre sparkesykler før ferden gikk mot Frognerparken. Det var en så nydelig høstdag. Plutselig var ikke oktober så ille likevel.

Og solen fortsatte å skinne på selve dagen min, om enn litt mindre varmende. Jeg våknet av tassing og styring før bursdagssangen runget. Barna hadde laget nydelige kort, og jeg fikk både gaver og frokost på sengen. Og til og med litt tid for egenpleie. Det er utrolig hva nylakkede, røde tånegler kan gjøre for humøret. Det var ikke noe styr, bare en rolig søndag satt av til familietid. Sånt setter jeg pris på! Vi tok nok en gang turen inn til Oslo, tuslet litt rundt, møtte foreldrene til  mannen og gikk sammen med dem en tur i Slottsparken. Og jeg var superfornøyd med å få teste ut min splitter nye linse. En gave jeg satte utrolig stor pris på siden min gamle hovedlinse tok kvelden i varmen og fuktigheten i USA.

Etter noen timer ute i frisk luft tok gjengen min meg med videre til min, eller vår, favorittrestaurant. Nå er det ikke ofte vi går ut for å spise, men når vi gjør det ender vi stort sett alltid opp på Texas Barbecue Cafe enten på Stabekk eller i Asker. Her føler vi oss hjemme. Det er rett og slett et lite stykke Texas i Norge, med autentisk, sjarmerende og hyggelig atmosfære og skikkelig BBQ. Helt himmelsk. Vi stavrer oss alltid lykkelige og stappmette ut derfra.

Og det var det. Så enkelt kan altså en vellykket bursdag gjøres for en som ikke er spesielt glad i sånne dager. Nå er det bare å trekke pusten dypt, venne seg til et nytt tall og ny alder, sette en fot foran den andre og håpe at også dette er til å leve med..

#bursdag #gammelkjerring #overleverveldetteogså

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg