Jeg blottlegger meg

I dag er Verdensdagen for psykisk helse. En dag mange kanskje ikke har hørt om, og sånn helt ærlig har jeg strengt tatt ikke noe forhold til den selv. Men psykisk helse er for all del et viktig tema. Det angår oss alle. Noen har en tyngre bør enn andre, mange sliter. Det er ofte vanskelig å få forståelse, om man i det hele tatt tør å åpne seg.

Jeg har skrevet litt om dette, og de siste dagene vurdert frem og tilbake om jeg skal dele det nå eller ikke. Jeg har kommet frem til at dette ikke er tidspunktet. Det er litt for personlig, og jeg har allerede blottlagt meg veldig mye de siste dagene. Så selv om teksten hadde vært mest passende akkurat i dag, får den vente en stund til.

Isteden dveler jeg litt over årets tema for denne dagen. “Noe å glede seg over”. For selv om det er vanskelig når man er i de mørkeste daler, så finnes det alltid noe å glede seg over. Lite eller stort. Det gjelder bare å klare og se det.

Hva gleder du deg over?

#psykiskhelse #glede

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg