Livets tilfeldigheter

Det er rart hvordan tilfeldigheter kan forandre livet ditt fullstendig. Eller er det egentlig tilfeldigheter?

For 14 år siden gikk livet mitt i en helt annen retning enn der jeg er i dag. Så ble alt snudd på hodet. Jeg måtte begynne på nytt. Så, ved en ren tilfeldighet, ble jeg kjent med en fyr i Oslo. En jeg var sånn passe usikker på til å begynne med, mye av det han sa hørtes rart ut. Egentlig ville jeg ikke snakke med ham engang. Hvorfor fikk han egentlig telefonnummeret mitt? Jeg var på dateren i hjembyen, og var slettes ikke på jakt etter mannfolk, i alle fall ikke en i Oslo. Men han var jo hyggelig å snakke med da. Hyggeligere og hyggeligere faktisk. Men besøke ham skulle jeg i alle fall ikke! Men for ganske nøyaktig 13 år siden landet jeg alikevel på Gardermoen og tilbragte en hyggelig helg sammen med denne relativt ukjente men likevel kjente Oslofyren. Plutselig var han min aller beste venn. Det var helt greit å reise på ferie til Portugal sammen med ham en måned senere. En ferie som forandret alt. Jeg sluttet å date, og 5 måneder senere flyttet jeg rett og slett til Oslo. Et halvt år etter det fikk Oslo-mannen sin første introduksjon til Texas og familien min her, og han benyttet anledningen til å spørre faren min om å få gifte seg med meg – få dager etter de møttes første gang. Det tar guts det! Nå hjalp det sikkert at vårt første barn allerede lå i magen min..

Et år etter at jeg flyttet til Østlandet kom vår førstefødte. 16 måneder etter kom lillesøsteren. Og for nøyaktig 10 år siden sa vi JA! Til tross for en ettåring og en på to måneder var det en fantastisk dag fra ende til annen. Akkurat sånn det skulle være, og enda litt bedre.

10 år senere har mye skjedd. Gode ting, vonde ting, eventyr og hverdager. Mange, mange hverdager. Og et barn til har det også jammen blitt! Livet er kaotisk, livet er stressende, livet er høylydt. Det handler ikke bare om oss to lenger. Det er det lenge siden det har gjort. Men likevel er livet akkurat som det skal være. Utfordringer er til for å løses sammen. Gode stunder er til for å nytes sammen. Og når jeg titter rundt meg på alt vi har skapt sammen, på de tre mest dyrebare, er jeg så uendelig takknemlig for livets tilfeldigheter. Hadde ikke du vært på jobb og jeg vært pålogget nettet i håp om melding fra min daværende crush den kvelden i april for 13 år siden hadde livet sett helt annerledes ut. Eller kanskje, bare kanskje, hadde våre veier likevel krysset hverandre. Det finner vi aldri ut.

Selv om ingen av oss visste det da, forandret den kvelden livene våre for alltid. Tilfeldig eller ikke. Og i dag har vi altså vært gift i 10 år. En aldri så liten merkedag. Den første runde. Så lenge, men likevel så kort. Vi har vært gjennom mer enn mange har på en livstid på disse årene. På godt og vondt. Vi har kjempet mange kamper. Tunge kamper. Men vi har kommet oss gjennom dem sammen. Og vi har fått disse tre store gavene i livet. Sammen. Ingenting i verden kan måle seg med det.

Takk for at du valgte meg. Takk for tålmodigheten din. Takk for tryggheten din. Takk for støtten din. Takk for styrken din. Takk for kjærligheten din. Takk for at du holder ut med meg. Takk for 10 år. Tar du 10 til?


#kjærlighet #ekteskap #bryllupsdag #milepæl

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg