Hevnen er søt

Jeg gleder meg til barne våre blir store. Voksne. Når barna våre flytter ut skal jeg dra på lange besøk hos dem. Sånn over flere uker, kanskje måneder til og med. Eller skal vi gjøre det til år? Det blir fint!

Jeg skal plassere tomme doruller på vasken selv om søppelkassen er rett  ved siden av do, og jeg skal sprute tannkrem over hele speilet. Gjerne også dra det litt utover..

Og når jeg dusjer skal jeg etterlate gulvet helt vått, og håndklær skal aldri henges opp. Jeg har tross alt plukket opp nok håndklær fra badegulvet gjennom årene..

Jeg skal aldri dra opp rullegardinen. Det er for anstrengende og tar for mye av min dyrebare tid.

Det samme gjelder for lys. Det blir for slitsomt å slå av lysbryteren altså.

Og skuffer og skapdører likeså. Det holder å lukke dem opp. Så lar jeg dem stå så barna mine kan irritere seg og innimellom stange hodene sine i en og annen skapdør..

Jeg skal slippe klær rett ned på gulvet. Uansett hvor jeg er; stua, badet eller soverommet. Jeg skal kle av meg og slippe klærne rett ned, og der skal de få ligge til en eller annen fe kommer og plukker dem opp.

Og hvis denne feen plukker dem opp, så havner de sikkert her. I skittentøyet. Skittentøyet skal bestå utelukkende av mine klær, og være fullt til enhver tid. For jeg har planer om å skifte flere ganger om dagen. Og når jeg kler av meg, så kan ikke klærne brukes igjen før noen har vasket dem. De har tross alt lagt på gulvet..

Jeg skal få barna mine til å være snille og lage popcorn til meg, i alle fall i helgen. Også skal jeg strø det utover teppet på rommet mitt. Gjerne iblandet  litt lego. Det finnes nok en fe som tar seg av sånt også.

Og når vi snakker om lego. Jeg skal selvfølgelig låne legoen til barnebarna og strø det utover gulvet. Litt her og litt der sånn at barna mine må trakke på minst en deilig, skarp legobit.

Jeg skal aldri lukke igjen utgangsdøra etter meg. Skybert må jo også komme seg inn og ut, og siden han er sistemann så er det hans jobb å lukke døra!

Jeg skal sette tomme melkekartonger tilbake i kjøleskapet. Da skjønner sikkert barna mine at de er tomme og at nye må kjøpes.

Og ikke minst skal jeg være litt snill mot barna mine også. Selvfølgelig skal jeg det. Jeg skal lage morgenkaffe til dem jeg. Og servere den kald!

#mammalivet #hevn #payback #hverdagsliv #kaosfamilien #fotokjerring #barn #familie

4 kommentarer
    1. Ser ikke problemet her. Er det ikke du som voksen som har rollen med å utføre oppdragelse av dine egne barn? Når dette utføres viser det resultater på sikt. Litt avhengig av metoden som benyttes og hvor konsekvent det gjøres. Dette viser bare andre dine egne svakheter som foresatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg