A different child

I dag har jeg bare lyst å dele disse vakre ordene. Ord som da jeg leste dem for første gang i går traff meg rett i hjertet. Dette er oss. Dette er minstemann. Regnbuebabyen vår som sånne småsøsken ofte kalles, barn som kommer til verden etter søsken som ikke fikk leve her hos oss, men som alikevel alltid er med oss. Jeg liker å kalle vår mirakelgutt for hjerteplasteret. For han kom og plastret sammen knuste hjerter og gjorde familien vår så komplett som den kan bli.

En dag vil jeg dele historien min med dere. Men det må vente litt. Den krever tid og energi. Det vil bli det viktigste jeg noen gang skriver. Inntil da deler jeg altså heller noen andres vakre ord.

A Different Child
poem by Pandora MacMillian

People notice
There’s a special glow around you.

You grow
Surrounded by love,
Never doubting you are wanted;
Only look at the pride and joy
In your mother and father’s eyes.

And if sometimes
Between the smiles
There’s a trace of tears,
One day
You’ll understand.

You’ll understand
There was once another child
A different child
Who was in their hopes and dreams.

That child will never outgrow the baby clothes
That child will never keep them up at night
In fact, that child will never be any trouble at all.

Except sometimes, in a silent moment,
When mother and father miss so much
That different child.

May hope and love wrap you warmly
And may you learn the lesson forever
How infinitely precious
How infinitely fragile
Is this life on earth.

One day, as a young man or woman
You may see another mother’s tears
Another father’s silent grief
Then you, and you alone
Will understand
And offer the greatest comfort.

When all hope seems lost,
You will tell them
With great compassion,
I know how you feel.
I’m only here
Because my mother tried again.

Om du som leser dette kjenner deg igjen, jeg vet hvordan det er. Om du som leser ikke har fått hjerteplasteret ditt, jeg vet hvordan det føles. Jeg kjenner igjen hver tåre, hvert sår i hjertet. Jeg kjenner sorgen og følelsen av håpløshet. Ikke gi opp. Aldri gi opp!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg