Blir du med på tur?

Det føles ikke sånn når jeg titter ut av vinduet eller stikker nesen ut døra, men sommeren nærmer seg faktisk med stormskritt.

For oss er sommerferien bare 5 uker unna. En måned i USA blir ikke feil nå kjenner jeg. Med nær familie bosatt i Texas prøver vi å dra dit hver sommer. Veldig greit egentlig, familietid og superferie i et smekk. Men i år gjør vi det litt annerledes. Istedenfor å fly rett til Dallas, reiser vi i år til Washington DC. Der leier vi bil og tar en roadtrip før vi selvfølgelig ender opp i Texas. Vi satser på å bruke rundt 14 dager på bilturen, så får vi et par uker i Dallas-området før turen går hjemover.

Jeg tenker at jeg kanskje skal skrive litt på veien, litt reisedagbok/reisetips. Nå vet jeg jo ikke hvor mye tid jeg får til sånt, men det er i alle fall tanken akkurat nå, å ta deg som leser litt med på veien.

Vi kommer til å være et par dager i Washington DC først. Mye å se og gjøre der, og jeg håper vi rekker over mest mulig av det vi har på listen vår. Så går turen nedover østkysten, med planlagte stopp i South Carolina og Georgia. Jeg har et nært forhold til flere plasser i SC etter å ha bodd der en periode, og nå gleder jeg meg til å komme tilbake og vise mann og barn disse plassene.

Det blir nok litt moro og strandtid i Myrtle Beach, plantasjebesøk og et obligatorisk stopp i vakre Charleston i tillegg til flere andre vakre plasser i sørstaten South Carolina.

 

Etter det planlegger vi et stopp i Savannah, Georgia før vi skjærer opp på kartet mot Tennessee hvor vi har lyst å få med oss stemningen i Nashville og Graceland i Memphis før vi durer mot familien i Dallas hvor vi håper å få med oss 4. julifeiringen.

Dette blir altså litt annerledes og nytt i forhold til hvordan vi pleier å gjøre det. Tidligere har vi stort sett brukt tid på å kjøre rundt i Texas, noe som egentlig er en opplevelse for seg selv. Staten er så stor og full av veldig forskjellige og interessante plasser. Noen plasser vender vi alltid tilbake til, vakre San Antonio og øyparadiset Galveston.

 

Disse plassene er vi så glade i at det plager i alle fall meg at vi ikke rekker å besøke dem i år. Men det er store avstander i Texas, og etter roadtripen må vi prioritere familietid. Men også storbyen Dallas og områdene rundt har noen perler som kan være verdt å skrive hjem om.

 
Vi er i alle fall klare og gleder oss veldig. Vil du være med så heng på!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg